Dressyrtur på kanalbanken

Körde mot Ljung som planerat, dock inte så tidigt som det var tänkt eftersom Arvid sov så länge. Vi kom tillbaka först nu. Körde lite dressyr på parkeringen vid museet, fortfarande mjuk och trevlig efter helgen och då är det betydligt lättare att själv vara mjuk och trevlig. Några volter bara och övergångar sen hemåt igen och då var hon så härligt lösgjord att hon dansade fram med svansen vaggande i takt, kan jag få behålla den känslan tills vi är inne på banan så vore jag nöjd. Imorgon får det också bli någon form utav dressyrpass, hon verkar inte tröttna på det och jag gör det definitivt inte just nu när hon är så mjuk. Blev en galopp i vardera "varv", fast rakt fram på kanalbanken, har fortfarande jätteproblem att veta om det är rätt eller inte, men enligt mina mått så blev det rätt...låter seriöst va??=/
Nu är det duschen som gäller sen Maxi, ska köpa väska och mus till datorn, kontantkort-mobiltbredband-så jag kan blogga från SM, krok till tvättstugan, som dagbarnens handduk kan hänga på och en pall dit in så de når att tvätta sig i tvätthon därinne, på så sätt behöver jag bara ha de barnen som är blöjfria på vår toa (vi har ju bara en toa, det är tråkigt nu när flera barn ska gå på den, skulle liksom helst vilja ha badrummet ifred). Sen blir det nog kanske så illa att det blir Mc.D...har inte planerat nån lunch.
Smygtittade i Arvids ryktlåda i stallet, innehållet har ändrats en aning sen han fick den. Den innehåller nu följande: En rotborste(original som det står Arvid på), en krats, en vanlig hårborste (som jag köpte till Bibbis man, har jag letat efter), en liten mjukis elefant, en rulle till en målarroller och en ny saltsten... De här grejerna släpar han alltså med sig ut i hagen till hästarna lite då och då, för så här kan vi inte ha det, så här skitiga som hästarna är...
Tänk när han lär sig mocka...=)
Ser att jag lika gärna kan duscha ute, som vanligt denna härliga sommar!!
//Cissi!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Underbara unge :) Pussa honom från mig :)

2009-08-14 @ 15:42:29
URL: http://maelwillow.blogg.se/
Postat av: Bella

Ja, jag är här på bloggen nu! Ska minsann hålla kollen.



Kramisar till Bibbi och dig

2009-08-25 @ 11:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0