jäsp jäsp...

...vad klockan blev mycket!!
Tiden går fort när man har roligt och det har vi haft i dag.
Dagen började 8.00 med skadebesiktning av volvon, hela dörren kommer att bytas. Hoppas de lackar om resten av bilen annars kommer det att synas världens skillnad mot resten av det gamla, skitiga... Jag blir utan bil i fyra dagar, behöver jag hyrbil får jag stå för 1/3 själv, helt sjukt eftersom jag inte hade nåt med själva grejen att göra...eller får jag ersättning-hela 50 kr/dag- strålande. Klockan var inte så mycket när vi var klara, så Arvid och jag åkte till Inger och Gösta (faster/farbror) och tiggde till oss god frukost. Grävde upp lite stockrosbäbisar, potatis och dill, Arvid fick ett metspö så det blir ju näst intill en hel måltid. Vidare hem för att byta kläder, två bushundar hade skitat ner mig. Sparris är ok i sin tass nu så det var fullt ös på honom och Jerry (flatcoated retriver).
Sen gjorde vi Borensberg tillsammans med Carina och hennes två busfrön.
Besök i loppis/antikaffär: de tar emot hela och rena grejer och säljer, synd bara att de tar 50% i provision..., mest skräp.
Götas Boning: jättemysig liten inredningsaffär med helt underbara saker, inte så fasligt dyrt
Sibylla: Korv, kebab, tunnbrödsrullar, köttbullar, mos och toalett
Antikaffär mellan strömmen och kanalen: Sagolikt mycket roligt att titta på. Blev mycket nöjd över mina inköp där, en bricka med engelskt jaktmotiv till vårt "bibliotek" och det allra bäst, en kostamtavla från 1976, "3 ROSA"!!! Den pryder sin plats i köket på spiskåpan.
Glasskiosken: Höjdpunkten, vrålgott och human priser.
Sundis: Liten kläd/friskvårdsbutik, köpte en T-shirt till Arvid med en luden spindel på. Barnen blev stormförtjusta i lekhörnan så vi hade kunnat lämna dem där och gått tillbaka  till glassstället.
Järnaffären: Arvid önskar sig fortfarande en "stövelknäckare", en sån där riktig i gjutjärn. 3400 fiskedrag...

Sen kom vi till mitt huvudmål för denna utflykt, den jätteroliga affären med MASSOR med tyger, mönstrade i stort och smått, passande lapptäcken osv, mycket vackra lantliga motiv, kommer nog att återkomma dit för att köpa tyg till gardiner till "Biblioteket". Efter det barnens höjdpunkt-lekparken.
Trötta och belåtna gick vi mot bilen på Östenssons parkering, efter att jag gjort en snabbvisit in i färgaffären för att köpa ett rollerset till stallet. Där inne hade de också lite roliga grejer men det får vi ta en annan dag, shoppandet för i dag var färdigt!

Hem igen, byta till stallkläder, koppla på transporten, packa in allt i bilen och iväg igen. Bibbi packade jag ju då in i transporten... Stannade akut vid preem för att tanka, hade lite dålig koll på hur länge bensinlampan lyst... 95 oct tanken var trasig så det blev 98 till samma pris, bra kap det också plus att jag hade rabattkupong, -35 öre/liter, vilken toppendag det har varit =P
Kom fram till Rist (familjen Lagerberg är så snälla och låter mig komma och låna deras plan som håller måttet 100x40 m, jätteTACK för det!) vid sjutiden och borstade lilla Bibbi, det hade jag inte hunnit innan vi åkte. Supersnälla Emma kom för att hjälpa mig och vi satte upp elstaketspinnar på körbanan istället för bokstäver, sen var det bara att bita i det sura äpplet och börja försöka köra dressyrprogrammet. FEI nr 9, kolla gärna det så kanske ni förstår min ångest...
Jag har haft en rejäl svacka i dressyrsjälvförtroendet, i körsjälvförtroendet överhuvudtaget, så idag var en jättelättnad att köra för det kändes bra allting. Hon gick inte superbra, kunde inte riktig stå still, ville inte rygga, reste sig hellre då, men allt kändes bra ändå. Programmet var inte alls så svårt som jag trodde först, vi betade av en lite bit i taget och Emma, du var till enorm hjälp. Alltid annars när man kör och någon tittar kryper det fram lite prestationsångest, men bara vill att hästen ska så bra som aldrig förr, men idag var jag så koncentrerad på hur programmet var så hur Bibbi gick kom inte på första plats, jag hade liksom inget bevistvång inför Emma, jätteskönt, hoppas det håller i sig!!
Nu är jag nyss hemkommen, pojkarna är i skogen och jag äter kvällsmat i min ensamhet...MÖVENPICK-vitchokladglass!!!
Mums!!!
Hörs en annan dag!!!
Sov Gott!

Kommentarer
Postat av: Cattis

jag har också stockrosbebisar om du vill ha. har dock ingen aning om vilken färg... röda o gula tror jag

2009-08-05 @ 08:57:44
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Emma

Super-snälla-Emma kommenterar här lite...

Du kommer att klara detta jättebra! Jag drömde dressyrprogram i natt :)

Tack för din goda saft!!!!!

2009-08-05 @ 10:24:47
URL: http://hundenstardust.bloggspot.com
Postat av: Lasse

Vad trevligt att se att du nu fått igång bloggen, jag har kollat in den flera gånger och tänkt att skicka någon fuling till dig och en spydig komentar, jag är ju bra på det.

kommer du och kollar på uffe lundell, kan skjutsa hem dig i hästbusen så behöver de inte stanna så ofta, skål

2009-08-06 @ 23:09:34
URL: http://lattjobig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0