Tillbakablick...

Jaa, här kommer nästa kapitel, en tillbakablick på veckan som gått sen sist...
Idag har Sparris gjort sin utställningsdebut. Vi (jag och Sparris) åkte hemifrån 04.15 med nosen styrd mot Uppsala!!! Puhh, vilken körning, regn, regn, regn och massvis med vatten på den urkassa E4. Efter några omvägar var vi då framme vid Alnäs, en KFUM-KFUK anläggning. Ännu mera regn, regn, regn. Klockan nio skulle det dra igång, efter lite förseningar var vi då på plats framför domaren, Mrs Pat Chadwick, ca 20 minuter senare än beräknat, men det gjorde ju inget för det var ju så njutningsbart väder...=P
Sparris gick som 2:a i sin klass, valpar hanar 4-6 mån, fick hederspris och sen var det lite väntan igen...
In i ringen igen, bästa hanvalp skulle avgöras. Vann där gjorde hans duktiga uppfödare Maria Winberg, Kennel Tanspots, med en lite äldre valphane, vi kom 3:a!!! En mycket bra debut och tre fina rosetter hem, det är ju det viktigaste!
Måste träna på att ställa upp honom nu bara, han förstår inte alls varför han ska stå nu när vi tjatat om SITT så länge!!
Hemåt igen då, ingen ide att stanna i det ruskiga vädret!!

Det översta stycket skrev jag igår...fortsätter här idag!
Idag har vi varit på lek och skoj tävling med Stjärnorps Ridklubb, på banan i Rist. Jätte, jätte mysigt och roligt och många trevliga, glada människor. Vi var med både Arvid och jag (Bibbi också såklart), generöst med priser (det gillar vi) och mest glada blev vi förstås för Arvids seger i 20 cm hoppningen. Första blågula rosetten, var är champagnen??!!

Sen var vi en sväng hos Blue (Cadfach Eye Of The Storm, welshponny av cobtyp, -06) och hans betespolare Wariabel. Vi hade knäcke med oss, Wariabel som inte är ponny förstod inte vitsen med knäcke, men Blue glufsade i sig. Den andra långbenta lillpojken åt glatt ett äppleskrutt istället.

Nu har jag kört bort två tunnor med vatten till hästarna på skottkärran, då klarar de sig nog hela veckan.
Hjärtat börjar slå snabbare och snabbare nu när avresan närmar sig. På tisdag styr vi bilen mot SM i Åstorp och jag lovar att vi ska blogga därifrån varje dag, både jag och min groom (eller hur Emma) så får ni två vinklingar på alla händelserna...

(Avbrott för att försöka få in katt som tycker det är så roligt att klättra i träd mitt i natten när matte ropar)

Veckan som gått har bestått av jobb. I måndags var vi hemma, ninas barn var här en stund på morgonen eftersom hon följde sin 7-åriga Albin till första dagen i skolan. Vi åt frukt tillsammans allihop här och gick sen till skogen. Där håller de på att avverka och vi hade turen att träffa en skotarförare som lät barnen åka med i maskinen, vilken lycka!!!
Träffade Emma sen och köpte ridhjälmar. Min blir sig aldrig lik igen efter att ha badat ute i regnet så nu var det bara så att jag var tvungen att köpa en ny så jag ser någotsånär civiliserad ut på SM.

Tisdagen var matsäcksdag, en heldag i lekparken med korvgrillning till lunch. Toppen!
Bibbi fick nya skor.

Onsdagen tillbringade vi hemma, lek och promenad. Erika kom till lunchen som beståd av ankäggsomelett (8 ankägg) med bacon, kokt broccoli och gräddstuvade kantareller, mums!!! Arvid fick en försenad 4-års present och jag en liten blomma med lott!! Gulligt!!! Tack!!
På kvällen var det körutflykt i Rist, lika trevligt som vanligt. Bibbi fick jobba upp lite värme i backarna först, sen körde jag programmet en gång. Sen en snabbfika i familjen Lagerbergs mysiga kök.

Torsdag, Daniels födelsedag. Bakade tårta till honom och hans arbetskompisar. In med tårtan i bilen, på med kalluft så den håller sig, iväg och tanka, sen ut i skogarna för att åka och köpa hans present. Förbi Karlsby, mot Godegård utanför Motala, in med presenten i bilen, i Sparris bur närmare bestämt och sen i superfart hem, eftersom tiden inte räckte till för att jag skulle varit på hans jobb till halv ett. In med tårtan i kylen igen istället, ut och shamponera presenten och sen försöka torka den lilla kraken. In med åbäket i bilen igen, in med tårtan, in med Arvid, in med Sparris och iväg mot Linköping.
Leverera tårtan, öppna buren och ut trippar den lilla söta bocken Sebastian. Svart dvärgget med vita öron, 5 månader och koppelvan och jättegosig!!!
Mycket berest litet djur!!!

Tränade på banan i Rist på kvällen med hjälp av min snälla Emma, gick sådär, så fort jag blir spänd så går det bara fortare och fortare, det blir som en ond cirkel och jag kan inte slappna av...lugna tankar!!!! Andas!!!

Fredagen var shamponeringsdag för Sparris!!!

Nu är det dags för sängen, har ju en del att fixa med imorgon...hjälp!!
Sov Gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0