Tisdag, ha det var i går, onsdag skriver vi idag...

En takläggare är här, nu behöver vi kanske inte ha takdropp vid snösmältningen nästa år...=)
Tänk om han kunde säga - Vi behöver träna på att lägga plåttak på ett gammalt stall med spåntak inunder, får vi använda ditt som övningsexempel???

Bibbi vilade igår, jättebesviken blev hon över det. Vände och ville gå in igen när jag släppte ut henne i hagen. Man kan inte säga annat än att hon är lite rolig. Rolig kan man inte beskylla människor för att vara som inte respekterar att man är ledig...={}grrrrrrr!

Hela groventren städades igår, alla kläder vikta, massor med påsar till klädinsamling, så skönt.
-Vad du är duktig som kan städa så bra, så här städat har det nog aldrig varit, va?=Arvids kommentar.

Den sista pärltuppen har lämnat våran gård, i en hink, med lock. Fy vad jag känner mig grym, de får iaf träffa pärlhönor i himlen. Till nästa vår vill jag en hel besättning av pärlhöns i ett eget hus, som ska få gå lösa i trädgårn och vakta!!!

På lördag är det beräknad nedkomst för ankäggen, så spännande, jag har ingen aning alls om det kommer att funka eller inte. På söndag åker jag till Norrköping och kollar på utställning. Sparris uppfödare kommer inte dit, men det var 7 andra heelers anmälda.
Jag har fått PM till nästa helg, Sparris debututställning, vi fick nummer 3. Det kunde ju inte bli bättre eftersom det är mitt ständiga lyckotal som jag blandar in i allt jag gör. Ställer jag klockan så måste det vara något med 3, typ 06.23, 05.33 osv...finns det medicinering?

Hej o ho, utställning börjar 09.00, vi bedöms som nummer 3 i första ringen, då blir det en tidig morgon tur till Uppsala alltså!!! Men vad gör man inte, det kostar att ligga på topp!

Jag väntar på att de ska ringa om mina glasögon, nu har det faktiskt gått 3 veckor, det vore trevligt att kunna se om det är rådjur, harar eller björnar som går på gärdet bakom huset...

Idag blir det körutflykt för Bibbi, avslutat med dressyr och jag kommer göra allt som står i min makt för att det ska gå så mjukt och behagligt som när jag tränade för Bella i helgen. Jag blir så stel i händerna när jag håller tömmarna som jag ska, med ridtygelfattning går det bättre, men att växla mellan enhandsfattning och vanlig då tar alldeles för lång tid. Får ha olika på träning och vid tävling helt enkelt. För att få till det allra sista i samlingen, både i skritt och trav använde vi pussljud till henne, det gick super och hon lyfte två decimeter...
Hon kämpar så bra och det är så rörande att se henne göra det bara för att jag ber henne, så jag kommer  ju vara ett känslomässigt vrak under hela SM. Har jag kört en felfri precision som känns så där alldeles extra bra så är det snudd på att tårarna kommer när vi passerar mål. Efter första hindret i maraton släpper alla spänningar man lagt på sig och då blir jag alldeles gråtfärdig igen. Jag hoppas jag ska kunna köra ut från dressyrbanan med tårarna sprutande  för att det känts så bra den här gången...

Jag hoppas jag kan åka och hälsa på P-O, Bibbis uppfödare den här veckan. Tänkte åka imorgon, ska bara ringa och kolla om det passar. Ska ta med det fina Brukschampionatsdiplomet och visa honom, han blir så glad.

Nu ska jag sätta på mera kaffe, sen ska jag faktiskt fixa mina naglar...

Hej så länge!





Kommentarer
Postat av: Isabelle

Ååh vad kul att ni kommer till norrköping ;) Vart är utställningen?

2009-08-12 @ 16:17:16
URL: http://maelwillow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Utställningen är på himmelstadlund, vid 9.00. Om det är mulet väder får Sparris följa med, vid fint väder får han stanna hemma. Du kanske vill följa med till Uppsala nästa helg...eftersom det inte blivit så mycket körtävlingar för din del...kanske du vill gå upp vråååååltidigt för att åka dit istället...=) Bara en tanke!! Kramis!

2009-08-12 @ 16:40:44
Postat av: Isabelle

Okej, vad kul :) Vinka till min lägenhet då, ser den nästan från himmelstalund, hade jag inte jobbat hade jag bjudit hem dig ;)

Hahaha, jag ska kolla. Det kan faktiskt bli kul :). Kollar upp det så snart som möjligt :)Kraaam

2009-08-12 @ 19:29:20
URL: http://maelwillow.blogg.se/
Postat av: Lasse

Jag tycker du ska sattsa på ett hönshus i storleken 5000 höns, vore trevligt att titta upp när man åker förbi och bara se pärlhöns så långt ögat når och mitt bland dem står HÖNSMAMMAN CICCI MED SINA NYA GLASÖGON och ger pullorna mat.

2009-08-12 @ 22:17:25
URL: http://lattjobig.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Jag kan tyvärr inte följa med då :/ Jobbar tyvärr hela dagen. Säg till om du behöver hjälp på tävling eller bara sällskap ;) Kram!

2009-08-13 @ 13:54:30
URL: http://maelwillow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0