Våra resultat

Här kommer då äntligen den slutliga rapporten från vårt SM-äventyr!!
Dressyren behöver vi absolut jobba mer med, jag framförallt, som behöver hela vinterns tid till mental träning av ngt slag. Det var inget annat än en obehagskänsla att köra in på dressyrbanan. Korta, korta stunder slappnade jag av och kunde då känna att även Bibbi gjorde det, men sen var vi tillbaka i samma spår igen!! Så supernervös och spänd...
Maraton var ganska tufft, 6.7 km trav, på rätt så stenigt otrevligt underlag, nästa år blir det sulor på fram. Det var ganska bra uppförslut så det tog lite på hennes krafter, men vi klarade den utan straff. Skrittsträckan var på hela 1 km, men där klarade vi förtås tiden med nästan en minut tillgodo, skritten har aldrig varit några problem.
Sen var det 10 minuters paus, vi blev ivägsläppta från pausen 11.00, sen var det en transportsträcka på mer än 1 km fram till E-start. Självklart skrittar man en transportsträcka, men enligt planerna skulle vi varit framme vid E-start 11.01-vet inte riktigt vilken gångart de tänkt att vi skulle gå i då. Hindrena fick vi inget flyt alls i och jag kände redan från början att vi liksom inte hade ngt att hämta där med vår rockard. Bibbi var lite seg och hittade på egna vägar, men vi klarade tiden och fick inga straff på den sträckan heller...trodde vi!!! På E-sträckan påstår de att vi fick 3.8 straff för överskriden maxtid, jag protesterade, som många andra också gjorde, men vi fick inget gehör. Det var jättestruligt med de chip vi använde till tidtagning. Vid genomgången på maratonvisningen sade de att det skulle höras ett pip vid registreringen, vi gjorde flera försök, men inget pip hördes. När vi hade kört färdigt fick vi veta att det inte alls skulle höras ngt pip...suck suck!! Det var som sagt fler som hade det struligt med dem så det var inte bara vi, LITE brister i informationen...
Så våra straff i maraton, 3.8 fick vi alltså behålla, men vi är bombsäkra på att vi inte ska ha dem, vi hade så pass tillgodo på maxtiden att det inte alls stämmer, men det var ord mot ord så det var inget att göra!!!
Kuskfesten var lyckad, lite mörkt i ett nersläckt ridhus, men mycket god mat och trevligt sällskap av ponnykuskarna, Ewa, Gunlög och Helené med respektive groomar!!!
Vi var supertrötta så det blev en tidig kväll, men orkestern spelade länge och vi bodde precis utanför ridhuset där det var så det blev inte så mycket sömn ändå...
Söndagen kändes stressig, först vet.besiktning, sen hinna gå banan som inte öppnade förrens 1.5 timma innan första start, som då var jag!!
En helt annan känsla innan precisionen, tänk om den kunde infinna sig till dressyren också...bara roligt och verkligen ngt jag såg fram mot att få genomföra. Första gången jag körde svårklass bana, hinder bredd +20 cm och högt tempo. Jag höll tungan så rätt i munnen som jag bara kunde och lyckade still min lycka köra så bollarna låg kvar, tempot räckte dock inte så det blev tidsfel, något som jag inte visste från början, men Helené rev 2 bollar så vi satte det ändå och vann!!! Jag hade kunnat köra fortare om Bibbi fått bestämma men jag vill inte gärna chansa och riva ngn boll och det är jag tacksam för!! Hon var superfin och det var en fröjd att köra henne!!
Äntligen fick vi då en vacker gulblå rosett  vid en uppsutten prisutdelning efter hela ungdoms/junior-SM. Bibbi fick den fastsatt på huvudlaget och den fladdrade lite väl mycket i vinden tyckte hon under ärevarvet. Ett litet tag visste jag inte riktigt var det skulle sluta men som tur var så tappade vi den...vi fick den åter sen efteråt alltså!!!
Sen var det väntan, väntan och väntan, vi passade på att packa lite också...det var ju en del som skulle med hem...lika mycket som vi tog med ner nästan...innan vi skulle in på den stora prisutdelningen.
Det var stämningsfullt med trumpetande och allt, tyvärr missade de att ge oss (mig och Helené, "ponny under 120") våra medaljer och plaketter så de fick vi hämta senare, efter mycket om och men...och tyvärr är det nog summan av det hela att det var rätt mycket missar med både det ena och det andra...det var ingen som riktigt visste  varken ut eller in...ena dagen fick vi köra med UngdomsSM (smickrande i och för sig) och nästa dag var på samma vilkor som "stora" SM, oklara besked om tider för veterinär osv. Helt plötsligt var det tänkt att vi skulle göra funktionskontroll på söndagen innan start i precisionen, ngt vi inte behövt på hela meetinget, utan bara Ungd.SM, men sen kom det fram att det var en miss. Vi fick hela tiden fråga vilka regler som gällde för oss i respektive moment och jag tror att vår klass mera var ett nödvändigt ont för arrangören och helst skulle ha glömts bort liksom. Vi får kämpa på och värva flera småhästskuskar för vi kommer nog att behöva bli hörda ordentligt i framtiden om vi ens ska kunna existera!!
Jag kan iaf sitta och titta på mina fina rosetter och njuta av dem nu och är nöjd med att jag tog mig dit och att vi kunde få en gulblå rackare med oss hem!!!! Bibbi Är Bäst!!
Vi kom hem vid halv 11 tiden igår kväll, upp tidigt idag och tömma volvon som skulle in för att byta en bucklig dörr, sen hem och ta emot barn kl 9.00

Vardagen har börjat igen och med den en massa strul!!! Bara ändringar och ändringar hela tiden av tider och jag har inte en chans att planera, varken verksamheten, privatlivet eller maten. Det är nog inte ngn som förstår hur mycket planering det krävs som inte själv har den här formen av verksamhet och när det då bli ändringar hela tiden så blir det helt kaotiskt. Att man har "öppettiderna" 06.30-17.00 betyder inte att man har jour då utan det är ju under den tiden föräldrarna jobbar som de har rätt att lämna sina barn inom barnomsorgen och det ska då finnas ett schema...jag blir ju precis sönderstressad av att aldrig veta...kan inte ens planera för en vecka framåt!!!
Ngn som har en bra affärsidé till mig...eller en trisslott med 25000/månad-vinst på!!!

Nu ska vi gå ut i höstvädret!!

Vi väntar på prisutdelningen efter precisionen!!


Prisutdelning av precisionen, SM 2009!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Bibbi & Cissi är bäst!!!!!!!!!

Tack för att jag fick följa med denna vecka, på SM!

2009-08-31 @ 13:02:44
URL: http://hundenstardust.bloggspot.com
Postat av: Isabelle

Grattis till den blågula rosetten :)

2009-08-31 @ 15:04:37
URL: http://maelwillow.blogg.se/
Postat av: Lasse

Bara att grattulera. Nästan så man känner suget efter körning igen.

Kan bara säga grattis, hoppas du har bilder att visa vid något tillfälle.

Ha det bra.

2009-08-31 @ 21:06:01
URL: http://lattjobig.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jag fattar inte riktigt, men vann du SM?! Grattis till rosetten iallafall :)

2009-08-31 @ 21:09:28
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis Grattis. Blir lite sugen på o köra så vem vet du kanske inte är själv från klubben o köraom ngra år. Dock så har väl inte Hoppsan så mkt att hämta då han är 121 cm så blir minst i ponnyklassen då... Men Clara kanske



Återigen Grattis och bra kämpat//Ida

2009-08-31 @ 21:11:58
Postat av: Kristina

GRATTIS! Jättekul att ni satte precisionen. Ni är bäst! Det var kanon att vara på plats o heja o se alla "stollar" som trotsar alla lagar. Kram Kris

2009-08-31 @ 22:30:27
Postat av: Petra

Grattis!

Till det som gick bra. Nu är det bara att träna vidare på resten till nästa år.:) Då hoppas vi att det är närmare Dalarna så att vi kan komma och titta. Här börjar löven på att gulna, +5C i morse och Emil har börjat att prata om jultomten...

Sensommarhälsningar Petra och Emil

2009-09-01 @ 12:47:59
Postat av: Marie

Hej Cissi titta in på din sida o läste om SM. Varför de inte var ordning på vad ni skulle köra i vet inte jag, men det är som så att det är ENDAST maraton som är skillnad på vad som gäller för svår klass för p u 120 de övriga disciplinerna är enligt "vanlig" svår klass. Det borde domare, arrangörer o egentligen ni tävlande också :) veta för det står bara annorlunda under maraton så att säga. Ja ja men det var första gången som klassen äntligen kördes så det var väl liksom ingen som läst på så att säga hur det skulle vara. Klassen p u 120 är egen men det är bara maraton som är reglerat med kortare sträcka och färre hinder. Men nu vet alla förhoppningsvis! Ni körde jättefint i precisionen! Som du skriver så förstår jag att ni fick problem i hindrena för det var verkligen trångt för dem som körde med enaxlat... var sååå nervös när Jossan kom för tills dess var det typ en enda kusk som INTE kört i i första hindret och Dilba är så himla het så tänkte att de kommer aldrig hinna svänga! Men Dilba var som tur var lydig o fin så det gick bra även om de också var emot en stolpe...

Må gott på återhörande!

2009-10-04 @ 17:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0