Oj vad roligt

att så många har kommenterat =) Man är väl aldrig för gammal Lotta!! Skärpning! Jag lovar verkligen att försöka skriva varje dag om nån vänlig själ kan informera mig om hur det ska gå till när jag inte är hemma, jag får ju inte min router att funka, Christoffer kom ut snart och hjälp mig!!!
Kvällen igår blev sen natt...med väldigt många grisar...på väldigt nära håll. När vi var vid en foderplats kom grisarna tillbaka mot oss helt dumt trots att vi pratade och lyste med ficklampa. Jag bar en ganska rädd Arvid och hade grisar på faktiskt bara 3-4 meters avstånd, jättespännande!! Och vilka kantarellmarker, om inte grisarna redan har satt i sig allt!
Sen åkte vi på en jättegammal grus/gräsväg och jag tänkte - åhhh, vad fint! Hit skulle man ta transporten och åka och köra Bibbi, eller kanske inte med tanke på alla grisar.
Idag har det inte hunnit hända så mycket här, Sparris hittade en smörgås från gårddagens matsäck och satte i sig, det är det ända, så jag tänkte börja med lite presentation av mina djur!!! Börjar såklart med Bibbi!
Vi träffades i januari 2002, när jag just hade förlorat min lilla Maestro (också shettis) som blev påkörd runt jul. Jag hade köpt en släde till honom av en alldeles underbar liten tomte i Ulrika-skogarna vid namn P-O Börgesson. Han fick höra talas om den händelsen och skickade ett tröstande kort och uppmanade mig att komma och titta på ett sto han hade som inte kom överens med hans gammla trotjänare Robin, 21 år. (mörkbrun shettis i nordsvenksmodell, superhäftig som han har att köra ved med i skogen och massor med åldersvita hår i pannan) Bibbi var då 4 år och i stort sett inte så mycket mer än ledd i grimma. Jag köpte henne iaf och har såklart aldrig ångrat det. Hon var inte så van att vara inne, alltid gått på lösdrift ute, så första gången hon skulle in i boxen fick jag faktiskt använda dressyrspöt och peta på henne för hon ville inte gå in... Hon kördes in med hjälp utav en lastpall...och hade väl varit förspänd för vagn ca 10 gånger när vi körde en precision i Erikstads ridhus...fast andra rundan gick bra när hon liksom kom på vad hon förväntades göra!
Mina planer var att betäcka henne och valet föll på hingsten Bonance von Dorpzicht, svart och relativt nära och billigt vet jag att jag tänkte och hade väl kanske inte valt riktigt samma idag...men men. Bibbi blev dräktig efter två månader hos hingsten och i maj, närmare bestämt 30 maj, samma dag som Maestro var född, kom då lilla Amaretto. En grå liten tanig älgkalv som döptes efter att jag och pappa varit i Rostock på julmarknad och druckigt "Glüwein mit Amaretto", typ glögg med mandellikör i, supergott! Det var i Maj 2003 och i Juni flyttade vi ut hit till Säbylund.
Nu tänker inte jag sitta här inne mer, återkommer med Bibbis historia vid ett senare tillfälle...Tusen tack för att ni vill läsa om oss!!!
Kram Cissi!

Kommentarer
Postat av: Ia

Se där ja.....då är du igång då-kul!! Jag kanske skulle återuppta min blogg med!

2009-07-15 @ 09:59:24
Postat av: Marie C

Ja det tycker jag Ia! Och Lotta, man är väl aldrig för gammal...

Kul läsning Cissi, ja inte om Maestro, men du förstår nog vad jag menar.

Marie

2009-07-15 @ 13:06:31
URL: http://www.mariec.se
Postat av: Britta

Vad kul med en blogg! Nu behöver jag alltså inte ens sticka ut huvudet genom fönstret för att uppdatera mig :)

2009-07-15 @ 16:40:16
Postat av: Alexandra

är Bibbi från Peo?!! De visste jag inte. Peo är min kund, världens goaste lilla farbror som älskar sina djur.

=)

2009-07-16 @ 10:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0