Mera snö!!!

Jag mockade i morse så allt skulle vara klart för jag slutade 15.30 idag och hade lovat Arvid att vi skulle ut o köra Bibbi. Han ville följa med igår, men jag tyckte det var lite för kallt, han sprang ut efter mig, skrikandes...men idag skulle vi iaf köra.
Så blev det då eftermiddag, klockan börjar närma sig sluttid och vad händer...
...jo, det börjar återigen att SNÖÖÖÖA och BLÅÅÅÅÅSA. Men eftersom jag är såå enormt disiplinerad och ihärdig så ger vi oss ut iaf. På med kläder och pälsmössor, hela vagnen full med fårskinn och filtar och Bibbi drunknar under ett megastort ländtäcke, klart att vi ska ut o köra!!!
Det gick jättebra, hon är lika pigg som vanligt, hoppas det inte försvinner av att jag släpar ut henne i det här vädret...;) Självklart vill hon inte gå i mitten av vägen, där snön är lite djupare, men där SKA hon gå o rakt ska hon gå, en liten fight hade vi om det men annars bara trevligt om man bortser från vädret!!! Dock ingen längre tur, men huvudsaken är att vi kom ut. Nu blir det vila imorgon, eventuellt klipper jag henne, beror på hur tidigt jag orkar gå upp, barnen kommer halv nio o jag ska hinna mocka också. Hon blir redan svettig, trots att vi bara är på lullarunt-stadiet än så länge. Imorgon efter jobbet är det klippning av mig som gäller, har inte riktigt bestämt mig ännu, helst vill jag bli ljushårig igen o ha långt hår igen...
Nu ska jag baka Ias goda gifflar igen, 3:e gången den här veckan, nu med äppelfyllning, sen blir det mat. Stekt fläsk och potatismoset från igår o lite kokta morötter, mums!!! (tar hästarnas morötter, slut i skafferiet)
Hörs kanske en annan dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0