Vindruvsfotboll

Larsson (inte Henke, utan Gunvald) spelar fotboll med vindruvor på matbordet, Arvid försöker hinna äta och Sparris sitter på golvet o hejar på!
Jag har varit ute o kört min lilla Bibbi, 40 minuter i halvmörker och en enorm kyla, -14. Det var en laddad lite dam som fick gå med vanligt träns och vanligt rakt tränsbett, utan skygglappar, ingen superkombination men det gick bra iaf. Såååå himla pigg o rolig som vanligt, snöhögarna var lite skrämmande men annars gick allt bra. Inga större krav på den turen, mest skritt, men två jogging sträckor fick vi in på en väg med toppen underlag. Ganska lugn o behaglig trav först men sen vaknade hon till o då blev det lite trippigt...
Nu ska jag baka BULLAR, samtidigt som det står mat på gång i ugnen. Jag fick lite extra energi efter körturen tror jag så det blir nog lite tvätt och kanske lite symaskinsjobb...
Imorgon tänkte jag köra Bibbi igen, på fm, jobbar från kl 12.30-17.00.
Torsdag blir det en eftermiddagstur. Fredag blir en ledig dag för fröken Bibbi-bus, då ska matte o klippa sig...hua, börjar önska tillbaka mitt långa blonda hår igen. Det blonda går väl säker att fixa med diverse tillsatser, men långt verkar det aldrig mer bli!!! Fast jäst ska ju va bra...om jag bakar på ett paket och äter upp ett själv då kanske håret växer...mums!!
Nu ska jästen smulas, hej så länge!!

Förra söndagen var det sol här på stallplan...fram med solstol o gosigt fårskinn, två koppar kaffe blev det innan solen försvann igen, jätteskönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0